Luktsanering og desinfeksjon
Luktspesialisten er ikke et full-skala skadesaneringsfirma, men vi er svært gode på deler av prosessen: Luktsanering og desinfeksjon (mikrobiologi). Alt dokumenteres i tiltaksrapporter til bruk for å avslutte skadesaken.
Forsikrings- og skadebransjen benytter våre tjenester ut fra følgende kriterier:
- Luktbehandling og desinfeksjon av vanskelige, utilgjengelige områder (hulrom, innside av vegger, kanaler, luftlommer etc.) uten å foreta større destruktive inngripen i konstruksjonen
- Behandling av alle overflater etter at saneringsarbeidet er ferdig, men før oppbyggingen starter for å unngå innbygging av luktkilder og mikrobiologi
- Skaden og luktkilden er definert og håndtert og det er kun lukt og/eller mikrobiologi (f.eks. muggsopp, virus og bakterier) som trenger supplerende, profesjonell håndtering
- De finnes behov for å beskrive hva som er utført, hvorfor det det er utført og hvilken effekt tiltaket har. Denne dokumentasjonen kan med fordel deles med forsikringstaker for å tilfredsstille et eksisterende informasjonsbehov og gi forsikringstaker «sjelero» for eventuelle bekymringer knyttet til etterlatenskaper etter en skadesanering-/restverdisikring
- Skadesaneringen er ferdigstilt, men det «henger igjen» lukt fra omgivelsene (sekundær-kilde), selv om årsaken er fjernet.
- Dokumenterbar og godkjent teknologi med stor effekt

Økonomiske fordeler
Fornøyde kunder
- Dekontaminering av gjenstander som tidligere ble ansett som ikke-bergbare
- Reduser eller eliminer økonomiske utlegg for ekstra levekostnader for forsikringstakere
- Reduser eller eliminer kostbare avbrudd i forretningsdriften (bedrifter)
- Reduser beløpet forsikringsselskapene betaler for å erstatte innbo
- «On site» luktsanering «alt», inkludert myke møbler, klær og draperier
- Vår behandling gir ingen etterlatenskaper eller negative effekter
Luktsaneringen (og skadesaneringen) utføres raskere og mer effektivt. Om ønskelig, kan luktsanering gjennomføres selv om forsikringstaker fortsatt bor i boligen eller ansatte er tilstede i lokalene. Dette fører til fornøyde kunder og et lavere krav for forsikringsselskapet. Det er en vinn-vinn-situasjon for alle involverte. All dokumentasjon deles med kunde-/forsikringstaker for i sikre innsikt i prosessen.